თავფურცელი:ახალი სკოლის მოდელი
სკოლის
დასახელება - სსიპ ქალაქ თბილისის №29 საჯარო სკოლა
პროექტის
სათაური- “ვეფხისტყაოსნის“ კვალდაკვალ
განხორციელების
ვადები - 2021-2022
პროექტის
კავშირი - კულტურული მემკვიდრეობის დაცვა;
პროექტის
ხელმძღვანელი: ქართული ენისა და ლიტერატურის პედაგოგი მაია გელაშვილი
პროექტის
განმახორციელებელი გუნდი--სახელმწიფო ენის კათედრა
პროექტის
საერთო ბიუჯეტი (თანხა) --- „სულაკაურის გამომცემლობის“
170 ლარის (50,30,30,30,30) ვაუჩერები
I.პრობლემის დასაბუთება
(მაქსიმუმ 200 სიტყვა)
ვრცელი ლიტერატურული ტექსტების სწავლება დიდ სირთულეებთანაა დაკავშირებული,პრომლემაა, თუ დავგეგმო და განვახორციელო პროცესი ისე, რომ შესაძლებლობა მივცე ახალგაზრდებს, გამოამჟღავნონ დამოუკიდებელი და თანამშრომლობითი მუშაობის, კრიტიკული აზროვნებისა და არგუმენტირებული მსჯელობის, შეძენილი ცოდნის ტრანსფერის, თვითგამოხატვის, თვითრეალიზაციის, საკუთარი და სხვისი საქმიანობის შეფასებისა და სხვა უმნიშვნელოვანესი უნარები?
ერთ-ერთი საუკეთესო საშუალება საამისოდ სწორედ პროექტზე მუშაობაა. მეთოდების მრავალფეროვნება, სასწავლო პროცესის ერთობლივი დაგეგმვა, თითოეული მოსწავლის ცოდნის, ინტერესების, შესაძლებლობების გათვალისწინება მოდუნებისა და მოწყენის საშუალებას არ იძლევა; პირიქით, დიდ ინტერესს იწვევს და მოტივაციას ზრდის. ყველაფერი ერთად კი ვრცელი ლიტერატურული (და არამხოლოდ) ტექსტების საფუძვლიან შესწავლაში გვეხმარება.
II.პროექტის მიზანი და ამოცანები(რეალისტური, გაზომვადი, დროში მიღწევადი)
·
ცოდნის შეძენა-გაღრმავება;
·
საინფორმაციო სივრცეში ორიენტაციისა და დამოუკიდებელი სწავლის უნარის განვითარება;
·
ანალიტიკური, შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნების უნარების ჩამოყალიბება;
·
სხვადასხვა საგანში დაგროვილი ცოდნის სინთეზირება;
·
ინფორმაციის მოძიების, დახარისხების ჩვევების გამომუშავება;
·
თანამშრომლობითი, საკომუნიკაციო უნარების განვითარება;
·
სასწავლო რესურსების შექმნა.
III. სამიზნე ჯგუფები
(ვისი პრობლემის მოგვარებას ცდილობთ და ვინ შეიძლება მიიღოს კიდევ სარგებელი)
მოსწავლეები
;
მასწავლებლები;
მშობლები.
IV. რისკების ანალიზი ( საჭიროებისამებრ,
ჩაამატეთ დამატებითი მწკრივები).
(აღწერეთ პროექტის რისკები. რა ფაქტორებმა
შეიძლება შეგიშალოთ ხელი პროექტის აქტივობების
განხორციელებაში. გაქვთ თუ არა შემუშვებული რისკების/საფრთხეების მართვის სტრატეგიები.)
რისკები |
ალბათობა* |
რისკის შემცირების სტრატეგია |
|
შიდა |
პროექტისმონაწილეებისთვისოპტიმალური დროის გამოყოფა; მასწავლებელთა დაბალი
მოტივაცია. |
საშუალო საშუალო |
დაგეგმვა,დროის
კონტროლი წახალისების სიტემის ამოქმედება/ პასუხისმგებლობების
გადანაწილება. |
გარე |
პანდემია; გაუთვალისწინებელი შემთხვევები. |
მაღალი. საშუალო. |
რეგულაციების დაცვა. სათადარიგო
გეგმის შემუშავება |
V.სამოქმედო გეგმა
(პირველ სვეტში მიუთითეთ რა ამოცანების შესრულებას ისახავთ
პროექტში მითითებული მიზნის მისაღწევად. მიზნის მისაღწევად შეიძლება დაისახოთ ერთი,
ორი ან რამდენიმე ამოცანა პროექტის სპეციფიკის გათვალისწინებით. აქტივობა (საქმიანობა, მოქმედება) გრაფაში გაითვალისწინეთ
პროექტის 13 მახასიათებელიც აქტივობების სახით)
ეტაპები |
პროექტის რომელ მახასიათებელს შეესაბამება კონკრეტული
აქტივობა |
აქტივობა (საქმიანობა
/ მოქმედება) |
ვადები |
რესურსები |
დადასტურება |
პასუხისმგებელი პირი |
შენიშვნა |
|
|
ადამიანური |
მატერიალური |
|
|||||||
1. |
ჯგუფების
შექმნა |
1.ტოლერანტობა
„ვეფხისტყაოსანში“ 2.„ვეფხისტყაოსანი“
და ფილოსოფია 3.რიცხვები „ვეფხისტყაოსანში“ 4.„ვეფხისტყაოსანი“
და ასტროლოგია 5.„ვეფხისტყაოსნის“
ილუსტაციები |
|
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
თეთრი
დაფა. ქსეროქსი;
ფურცლები;
მარკერები;
ცარცი. |
ფოტო/ვიდეო
მასალა; |
ქართულის
მასწავლებელი ჯგუფის
კაპიტნები |
|
|
2.
|
რა? სად? როდის? „კაჰუთის“ პროგრამის გამოყენებით |
თამაშობს
ორი 4-5-კაციანი ჯგუფი. კითხვები სხვადასხვა დონისაა. მოგებულია ის ჯგუფი, რომელიც მეტ ქულას დააგროვებსმოგებულია ის ჯგუფი, რომელიც მეტ ქულას დააგროვებს |
|
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
თეთრი
დაფა. ქსეროქსი;
ფურცლები;
მარკერები;
ცარცი. |
ფოტო/ვიდეო
მასალა; |
ქართულის
მასწავლებელი ჯგუფის
კაპიტნები |
|
|
3. |
მიაცილე
პერსონაჟი თავის ქვეყანაში |
ჯგუფებს
დაურიდებათ ფორმატები,რომლებზეც ჩამოწერილია სახელმწიფოები „ვეფხისტყაოსნიდან“, მოსწავლეები
სტიკერებზე წერენ პერსონაჟების სახელებს
და ამაგრებენ ფორმატზე, |
|
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
თეთრი
დაფა. ქსეროქსი;
ფურცლები;
მარკერები;
ცარცი. |
ფოტო/ვიდეო
მასალა; |
ქართულის
მასწავლებელი ჯგუფის
კაპიტნები |
|
|
4. |
დაასრულე
აფორიზმი |
პროგრამა „learningapps-ში“, რომლებზეც წერია აფორიზმების
ნახევარი უნდა დაუკავშირონ მეორე ნახევარს. |
|
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
თეთრი
დაფა. ქსეროქსი;
ფურცლები;
მარკერები;
ცარცი. |
ფოტო/ვიდეო
მასალა; |
ქართულის
მასწავლებელი ჯგუფის
კაპიტნები |
|
|
5. |
დაალაგე
ილუსტრაციები თანმიმდევრობით |
მოსწავლეებმა
ილუსტრაციები თანმიმდევრობით უნდა დაალაგონ სიუჟეტური ქარგის მიხედვით. |
|
|
კომპიუტერი;
პროექტორი;
თეთრი
დაფა. ქსეროქსი;
ფურცლები;
მარკერები;
ცარცი. |
ფოტო/ვიდეო
მასალა; |
ქართულის
მასწავლებელი ჯგუფის
კაპიტნები |
|
|
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
6. |
მუსიკალური
ნომერი |
მოსწავლეები
შეასრულებენ ფორტეპიანოზე კლასიკურ მელოდიას.
|
|
|
ფორტეპიანო |
ფოტო
/ვიდეო |
ქართულის
მასწავლებელი, ქეთი
ჩოკორაია, ანა
ფაროიანი |
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. მონიტორინგის, შეფასებისა და უკუკავშირის გეგმა
(გთხოვთ, დეტალურად აღწერეთ, როგორ
მოახდება პროექტის პერმანენტული მონიტორინგი და შედეგების (შუალედური და ფინალური)
შეფასება.)
N |
მონიტორინგის
ფორმა |
ინსტრუმენტი |
დადასტურება |
შეფასება,
უკუკავშირი |
1.3. |
|
|
|
|
2.3.
|
|
|
|
|
3.4. |
|
|
|
|
3.5. |
|
|
|
|
4.3. |
|
|
|
|
4.4. |
|
|
|
|
5.3. |
|
|
|
|
5.4. |
|
|
|
|
6.4. |
|
|
|
|
6.5. |
|
|
|
|
VII.
აქტივობების განხორციელების კალენდარი
N |
აქტივობა |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. |
ტექსტის
შესწავლა |
12/2021-05/2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. |
ტესტირებები |
30/01/2022 |
25/02/2022 |
27/03/2022 |
25/05/2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3. |
ესეები |
26/01/2022 |
20/02/2022 |
15/04/2022 |
18/05/2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1,4 |
კონფერენცია |
09/06/2022 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII.ბიუჯეტი ( ნიმუში)
ბიუჯეტის
მუხლი |
ერთეული |
ერთეულის
რაოდენობა |
ერთეულის
ფასი |
სკოლის
მიერ
გაწეული
თანადაფინანსება
(ლარი) |
სხვა
წყაროების
მიერ
გაწეული თანადა დაფინანსება
(ლარი) |
A. აღჭურვილობა |
|
|
|
|
|
1. ნოუთბუქი (დასახელება) |
ცალი |
1 |
|
|
|
2. უწყვეტი კვების ბლოკი (დასახელება) |
ცალი |
1 |
|
|
|
3. პრინტერი (დასახელება) |
ცალი |
1 |
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
B. ხელფასები/ჰონორარები |
|
|
|
|
|
1. პროექტის დირექტორი (სახელი, გვარი) (%, სამუშაო დრო) |
თვე |
|
|
|
|
2. პროექტის ბუღალტერი (სახელი, გვარი) (%, სამუშაო დრო) |
თვე |
|
|
|
|
3. მოწვეული ექსპერტი (%, სამუშაო დრო) |
თვე |
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
C. ადმინისტრაციული ხარჯები |
|
|
|
|
|
1. საკომუნიკაციო ხარჯი |
თვე |
|
|
|
|
2. ინტერნეტი |
თვე |
|
|
|
|
3. საკანცელარიო ხარჯი |
თვე |
|
|
|
|
4. ოფისის ქირა |
თვე |
|
|
|
|
5. კომუნალური გადასახადები |
თვე |
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
D. მასალების მომზადება |
|
|
|
|
|
1. სარეკლამო ფურცლები |
ცალი |
|
|
|
|
2. ბროშურის გამოცემა |
ცალი |
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
E. რენინგები/სემინარები/პრეზენტაცია |
|
|
|
|
|
1. დარბაზის ქირა |
დღე |
|
|
|
|
2. ლანჩი მონაწილეებისთვის |
ადამიანი |
|
|
|
|
3. მასალები მონაწილეებისთვის |
ადამიანი |
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
F. მგზავრობის ხარჯები |
|
|
|
|
|
1. საწვავი |
თვე |
|
|
|
|
2. საცხოვრებელი ხარჯები |
დღე |
|
|
|
|
3. სამივლინებო ხარჯები |
დღე |
|
|
|
|
ჯამი |
|
|
|
|
|
ჯამი ყველა პუნქტისთვის |
|
|
|
|
|
საბანკო მომსახურება |
თვე |
|
|
|
|
პროექტის მთლიანი ღირებულება |
|
|
|
მონიტორინგისა და გადახედვის ეტაპზე გამოვლენილი საჭიროებებიდან
გამომდინარე პროექტის ბიუჯეტის ერთი მუხლიდან შესაძლებელია მეორეში თანხის არაუმეტეს
10%-ის გადატანა ისე, რომ პროექტის მთლიანი ბიუჯეტის თანხა არ შეიცვალოს.
პროექტის ბიუჯეტის
მთლიანი თანხის გაზრდის შემთხვევაში ბიუჯეტი
საჭიროებს ურთიერთშეთანხმებას.
IX. მოსალოდნელი შედეგები
მოსწავლეები იქნებიან
აქტიურები, მიმართავენ თვითგანათლებას, მოძებნიან საჭირო ინფორმაციას (წიგნები, გამოკვლევევი,
ელექტრონული რესურსები), აღიჭურვებიან ახალი ცოდნით, შეაფასებენ როგორც საკუთარი, ასევე
ერთმანეთის მიერ გაწეული სამუშაოს. თვითშეფასება მათ დაეხმარება ეფექტიან, დამოუკიდებელ
სწავლაში.
X. პროექტის მდგრადობა
მოსწავლეებს განუვითარდათ სხვადასხვა უნარები:
·
პრობლემის განსაზღვრის (იდენტიფიცირების);
·
ინფორმაციის მოძიების;
·
თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენების;
·
საქმიანობის ორგანიზების;
·
შემოქმედებითობის;
·
მოძიებული ინფორმაციის კლასიფიკაციისა და კატეგორიზაციის;
·
შედეგების ანალიზის.
პროექტგაკვეთილი ნამდვილად იძლევა უნიკალურ შესაძლებლობებს სასწავლო მიზნების მისაღწევად.
https://learningapps.org/watch?v=p4f1y1vac22
რეფლექსია
2022 წლის 9ივნისს 29-ე საჯარო სკოლაში ჩატარდა კონფერენცია "ვეფხისტყაოსნის" კვალდაკვალ". პროექტზემუშაობა დავიწყეთ "ვეფხისტყაოსნის" შესწავლიდან. რადგან პანდემიის გამო მეთე კლასების ნაწილი დისტანციურ სწავლებაზე იყო,გადავწყვიტე, მონაწილეები ორი პარალელური კლასიდან ყოვილიყვნენ. შედგა 5 ოთხკაციანი ჯგუფი. მოსწავლეებმა თვითონ შეარჩიეს და გადაინაწილეს თემები. დაიწყეს მუშაობა კონკრეტული მიმართულებით. მონიტორიგის დროს ვაჯამებდით რა გაკეთდა და რა შეიჯლებოდა გაგვეუმჯობესებინა. მოსწავლეებს უნდა მოემზადებინათ პრეზენტაციებიც კონფერენციაზე წარსადგენად.
იმისათვის
,რომ უფრო მეტი სიხალისე და აზარტი შემეტანა ,დავამატე აქტივობები : მიაცილე პერსონაჟი
თავის ქვეყანაში, პროგრამა „კაჰუთში“ ტესტირება, დაალაგე ილუსტრაციები, დაასრულე აფორიზმი.
იმისათვის
რომ მოტივაცია უფრო ამემაღლებინა , მივწერე რამდენიმე გამომცემლობას წერილი, რათა ჩვენთვის
გამოეყოთ წიგნის ვაუჩერები. „სულაკაურის გამომცემლობამ“ გვიპასუხა თხოვნაზე და ჩვენი
გუნდებისთვის გადმოგვცა 50 და 30 ლარიანი ვაუჩერები.
გარდა
ამისა, ყველა მონაწილეს გადაეცა კონფერენციაზე მონაწილეობის სეტიფიკატი.
მოსწავლეებმა
კარგად წარმოადგინეს საკუთარი ნამუშევრები.იყოუმნიშვნელო ტექნიკური ხარვეზი, თუმცა
მალევე აღმოიფხვრა.
კონფერენციამ
წარმატებით ჩაირა, აქტივობების შედეგად გამოვლინდა გამარჯვებული გუნდი .
Комментариев нет:
Отправить комментарий